Donderdag 21 juni 2012

En toen brak de dag aan waarop we het langst in de bus moesten zitten. Vandaag zouden we naar het zuiden afdalen om uiteindelijk in Edinburgh uit te komen, een rit van maar liefst 203 kilometer! Natuurlijk zouden er onderweg de nodige stops gemaakt worden en ook gingen we het Blair Castle nog bezoeken alwaar we ook zouden lunchen.

Zoals we van de week aangegeven hadden bij Paul zouden wij de laatste dagen het liefst in een hotel slapen en gelukkig was dat ook goedgekeurd door Fox alleen zat het ons nog steeds niet mee............Het was namelijk het weekend van de Royal Highland show net buiten Edinburgh en dus zaten alle hotels al redelijk vol. Zowel Fox als Outdoorcamper waren druk bezig om toch een slaapplaats voor ons te bemachtigen en uiteindelijk is dat gelukt in het luxe Mariott Hotel.

Maar eerst moesten we daar nog zien te komen. Na een voorspoedige reis kwamen we eerst bij Blair Castle, wat we bezocht hebben en waar we ook geluncht hebben. Daarna weer vlug in de bus voor de laatste kilometers naar Edinburgh.

Bij het hotel aangekomen, ging Paul ons inchecken, rookten Arie en ik een sigaretje en heeft de rest de kamerindeling gemaakt. Ik had een kamer voor me alleen, net zoals Peter en de rest heeft 2 aan 2 op 1 kamer geslapen. Gelukkig bleken alle kamers voorzien te zijn van 2-persoons bedden (en de 2-persoonskamers dus van 2 2-persoonsbedden) wat toch wel lekker was.

Het hotel had een eigen indeling gemaakt maar daardoor zouden er mannen en vrouwen bij elkaar op de kamer komen te liggen wat we toch niet zo heel prettig vonden dus we hebben lekker eigenwijs onze eigen kamerindeling aangehouden. Nadat we van een Nederlands-sprekende dame uitleg gehad hadden over wat er waar allemaal te vinden was in het hotel, kregen we de kamersleutels uitgereikt en konden we even een uurtje naar onze kamers om de tassen uit te pakken en even te relaxen.

Nadat sommigen van ons even de oogjes dichtgedaan hadden en we allemaal lekker uitgerust waren, zijn we met de lijnbus naar de binnenstad gegaan alwaar we eerlijk en luxe gegeten hebben. Na het eten zijn we op Grass Market neergestreken in een pub met live-muziek en daar hebben we gezellig gezeten totdat het rond half 12 weer tijd was om naar het hotel terug te gaan om ons (luxe!) bed op te zoeken.