Maandag 18 juni 2012

Vandaag hadden we besloten eerst de spullen in te pakken en daarna in het hotel een Engels ontbijt te nuttigen. We konden pas laat ontbijten want als we tijdens de normale tijd wilden eten kostte het zo wie zo 10 pond per persoon en dat vonden we een beetje veel. Na 10.00 uur konden we min of meer a la carte bestellen en was het dus een stuk goedkoper. Toen we buiten kwamen kregen we nog gratis en voor niets een kleine show van 2 F16's die zomaar ineens over kwamen vliegen. Een herrie dat die dingen maken, en helaas had ik het fototoestel al in de bus liggen dus geen foto's kunnen maken. Uiteindelijk waren we dus allemaal zo ver dat we de bus in konden. We verlaten het eiland Skye en vertrekken weer richting het vaste land. Met een heleboel mooie herinneringen aan dit prachtige eiland en een beetje weemoed omdat het allemaal al voor de helft voorbij is maar met nog zoveel mooie dingen in het vooruitzicht.

Nadat we onderweg eerst weer de nodige proviand ingeslagen hebben is onze eerste stop het Eilean Donan Castle. Een ontzettend mooi, 13e eeuws kasteel met een prachtig uitzicht, waar we 's middags ook heerlijk hebben kunnen picknicken. En er stond weer een Doedelzakspeler die zo vriendelijk was even met (een aantal van) ons op de foto te gaan.

Na de heerlijke lunch en een laatste blik op Loch Duich kwamen we 's middags langs Loch Ness, het meer waar het monster zou huizen. De tentoonstelling over hoe de mythe ontstaan is ligt midden in het dorpje dus dat is wat raar want daar kan je het meer weer niet zien maar er zal wel een reden voor zijn. Wel hebben we daar wat gedronken en de souvenirshop bezocht en toen snel weer doorgereden naar het meer.

Daar aangekomen kwam Paul op het idee om een groepsfoto te maken. We waren net bezig te kijken waar de het fototoestel neer konden zetten om met de zelfontspanner een foto te maken, toen er twee motorrijders aankwamen............die waren dus onze zelfontspanner. Achteraf bleken het ook nog Nederlanders te zijn en zo hebben we gezellig even met zijn allen staan kletsen.

Daarna in 1 ruk door naar de camping waar we weer vlug de tenten opzetten, eten kookten en na het eten werden we door Paul bij elkaar geroepen want er was nieuws over onze outdoorcamper, of liever gezegd geen nieuws want hij was dus nog steeds niet klaar. Vanuit de groep kwam toen het voorstel om de bus gewoon de bus te laten voor deze vakantie, verder te reizen met het taxi-busje dat we ook steeds beter en makkelijker in konden laden en ons de laatste twee nachten in Edinburgh in een hotel te laten slapen. Op deze manier hoefden wij ons niet meer druk te maken over de bus, konden we zaterdag toch op een goede manier onze tassen inpakken en werd alles veel rustiger. Paul zou dat opnemen met Fox en uiteindelijk is dit voorstel ook aangenomen.

's Middags hadden Ed en ik het al even gehad over een kleinigheidje voor Paul en Arie aan het einde van de vakantie en omdat we nu toch allemaal bij elkaar waren, nam ik het voortouw om dit met de groep te bespreken maar dan uiteraard wel zonder Paul en Arie. Paul reageerde meteen heel leuk door te zeggen: "Kom Arie, volgens mij moeten wij af gaan wassen!", en dat probleem was dus ook uit de wereld. Met de groep afgesproken wat we precies zouden doen en toen moest de afwas door Paul en Arie natuurlijk nog vastgelegd worden voor het nageslacht :-).

Paul vroeg mij uit te gaan zoeken of er ergens een pub in de buurt van de camping was zodat we daar na de afwas wat konden gaan drinken. Na een rondje over de camping gemaakt te hebben, kwam ik erachter dat er inderdaad een pub in de buurt was en wel bij het hotel waar we toen we naar de camping reden al langsgekomen waren. De mensen die me dit vertelden hadden het wel over een route langs het meer of door het bos maar aangezien ik dacht te weten hoe we over de weg moesten lopen, namen we die route. Ik wist ook wel hoe we moesten lopen alleen achteraf lag het hotel op nog geen 5 minuten afstand van de tent en hebben wij er ruim 1/2 uur over gedaan. Maar we hadden wel ons avondwandelingetje gehad! Terug vanaf het hotel naar de camping toch maar de korte route genomen en lekker gaan slapen want morgen zou het weer een inspannende dag worden.