Vrijdag 15 juni 2012

Na de geweldige ervaring van gisteren begon de dag met.............SPIERPIJN. Ik was echt zo verschrikkelijk stijf na de lange wandeling van gisteren maar wat was het een geweldige ervaring en wat had ik hem echt niet willen missen!!!!

Gelukkig mochten we het vandaag rustig aan doen want er stond weer een reisdag op het programma. Paul en Arie hadden gisterenavond gelukkig een taxi-busje voor ons kunnen huren maar eerst moesten er inkopen gedaan worden. Omdat we vandaag echt afscheid van de bus moesten nemen moesten er behalve voedsel ook 12 kleine tentjes gekocht worden zodat we in ieder geval konden slapen! Na de inkopen werd er een sjouwploeg geformeerd zodat de bus helemaal leeggehaald kon worden. De rest ging Fort William bekijken en de sjouwploeg ging met Paul en Arie mee naar de garage waar de bus achter zou blijven.

Arie en Paul vertrokken samen om de taxi-bus te gaan halen en de achterblijvers begonnen met het leeghalen van de bus en de tenten. We zouden de matjes en dekbedden meenemen zodat we dat in ieder geval niet nieuw hoefden te kopen en nadat alles in vuilniszakken gedaan was en iedere vuilniszak voorzien was van de naam van de eigenaar kwamen Paul en Arie terug en hebben we alles in het taxi-busje geladen.

Daarna terug naar het verzamelpunt waar we de rest opgepikt hebben en toen verder richting het prachtige eiland Skye. Onderweg natuurlijk nog een keer gestopt voor een plaspauze en de onvermijdelijke koppen thee.

Weer terug in de bus, legde Paul ons uit dat we naar een andere camping zouden gaan als eigenlijk de bedoeling was. Omdat we immers de bus moesten missen, zouden we ook onze zitplaatsen 's avonds missen en deze camping hoorde min of meer bij een hotel met pub zodat we 's avonds in ieder geval warm konden zitten.

Nadat we op de camping in Slichagan aangekomen waren (nou ja camping, het was gewoon een stuk land met een toiletgebouw en afwasgelegenheid) moesten uiteraard eerst de tenten opgezet worden. Dat was een hele nieuwe ervaring en aangezien ik echt niet door mijn knieƫn kon vanwege de spierpijn, hebben Arie en Alwin mij gelukkig geholpen. Het had nog wel even wat voeten in de aarde voordat alles stond maar uiteindelijk waren we allemaal zover en kon er aan eten gedacht worden.

Het diner bestond vanavond uit soep en brood met knakworstjes dus gelukkig was het niet al te moeilijk. Hoewel..............voordat we de gaspitten aan hadden waren we wel weer een tijdje verder want er stond nogal wat wind op de camping waardoor het gas iedere keer uitwaaide. Maar uiteindelijk was de soep en de worst warm en hebben we lekker kunnen eten. Na de onvermijdelijke afwas was iedereen door en door koud en zijn we lekker in de pub gaan zitten om weer warm te worden!

Na een gezellige avond aldaar, de tenten ingekropen en heerlijk geslapen om de volgende morgen weer vroeg wakker te worden en te kijken wat er dan weer op het programma zou staan.