Zaterdag 16 juni 2012

En toen waren we ineens bijna op de helft van de vakantie. De eerste week zat erop en het leek net of we al eeuwen met elkaar optrokken en nog eeuwen door zouden gaan. Helaas was dat natuurlijk niet zo, maar goed........vakantie is alleen maar leuk omdat er ook een (onvermijdelijk) einde aan zit.

Vandaag werd ik al om half 6 wakker en omdat ik echt met geen mogelijkheid meer kon slapen ben ik maar mijn bed uitgekropen. Na een tijdje met Arie gekletst te hebben, dook die nog even zijn tent in en besloot ik naar het water te lopen. We zaten immers aan een uitham van de zee en het leek te doen om daar helemaal naar toe te lopen. Helaas kwam het niet helemaal zover omdat er onderweg toch een te groot stuk water was wat ik niet over wilde steken maar het was een mooie wandeling.

Op de terugweg kwam Roland me tegemoet gelopen en na zoveel mogelijk uit de wind achter het busje gezeten te hebben, was het tegen 8 uur en zou volgens ons de pub open moeten gaan. Paul was namelijk vergeten de sleutel ergens achter te laten zodat we niet in de bus konden en het werd ondertussen best wel koud. Helaas voor ons was de pub niet open maar het hotel wel en daar zijn we maar in de lounge gaan zitten met een lekkere kop koffie en thee. Even later kwamen ook Danielle en Ilonca ons gezelschap houden en na lekker opgewarmd te zijn, gingen we terug naar de camping alwaar er inmiddels meer wakker waren en we dus lekker konden ontbijten.

Na het ontbijt werd er overlegd over het programma van vandaag. Eigenlijk zou er een wandeling in de Cuillan Hills plaatsvinden maar aangezien bijna iedereen nog behoorlijke last had van spierpijn of de knietjes nog niet helemaal wilden na de Ben Nevis werd besloten vandaag naar het noord-westelijke schiereiland te rijden en daar de Old Man of Storr te bezoeken (beklimmen) en 's middags de kustkliffen te bezoeken waar de Atlantische Oceaan op de kust van Schotland beukt.

De Old Man of Storr is een 49 meter hoog rotsblok ofwel Monoliet en de beklimming er naar toe schijnt ook magnifiek te zijn. Helaas heb ik deze beklimming zelf niet meegemaakt want na de eerste paar meter stijgen begonnen mijn kuiten zo vreselijk te protesteren dat ik bij Arie de sleutel van de bus gehaald heb en lekker beneden gebleven ben. Ondertussen even van de gelegenheid gebruik gemaakt de kids in Nederland te bellen en ook van hun leventje weer op de hoogte te komen. Na ongeveer 1-1,5 uur kwam de rest langzaamaan weer naar beneden en konden we verder naar de kust.

Na daar heerlijk uitgewaaid te zijn en zelf een prehistorische voetafdruk van een dinosaurus ontdekt te hebben (volgens de heren tenminste :-)) reden we weer terug naar het dorpje Portree waar we 's morgens ook al doorgekomen waren maar eerst kwamen we nog langs de Brewery of the Isle of Sky waar natuurlijk weer souvenirs ingeslagen konden worden. In Portree hebben we vervolgens heerlijk gegeten hebben in de pub en ons weer voorzien van de nodige Schotse ponden want bij sommigen kwam de bodem van de beurs al weer aardig in zicht.

Na het eten bleek er iets van een sponsorloop in het plaatsje georganiseerd te worden en na goed Schots gebruik was er van alles te doen en trad er ook een jeugdige piper-band op. Na zelfs het goede doel gesteund te hebben door het kopen van een roze pruik voor onze Arie zijn we moe maar intens tevreden weer teruggereden naar de camping alwaar we nog een lekker glaasje (of wat meer) genuttigd hebben in de pub bij het hotel.