Zondag 10 juni 2012

Omdat we vannacht pas om 4 uur naar bed gegaan waren, mochten we gelukkig vanmorgen allemaal uitslapen. Rond half 10 zaten we zo'n beetje allemaal aan het ontbijt, voor de eerste keer in onze bus wat heel gezellig was. Vanwege de beperkte ruimte kon niet alles op tafel gezet worden maar dat mocht de pret niet drukken en met vragen konden we toch allemaal een compleet ontbijt eten.

Na het ontbijt werd het dagprogramma besproken en voor vandaag stond een bezoek aan de stad Glasgow op het programma. Toen we allemaal klaar waren, vertrokken we dan ook met zijn allen te voet richting het station om daar de trein naar Glasgow te pakken.

Arie bleef achter bij de bus om naar de motor te kunnen laten kijken, zodat we morgen in ieder geval gewoon naar Oban zouden kunnen vertrekken. Nadat Paul zowel kaartjes voor de heen- als de terugreis gekocht had, en een (gedeeltelijke) eerste groepsfoto gemaakt te hebben, kwam de trein en gingen we naar Glasgow.

Onderweg konden we aangeven wie er donderdags mee de Ben Nevis wilden beklimmen en wie niet. Later zou blijken dat we toen al niet meer met de 16 personen zouden zijn waar we de reis mee begonnen maar dat wisten we toen nog niet.

Na een treinreis van ongeveer 1/2 uur kwamen we aan in Glasgow waar we te voet de stad gingen verkennen.

Na een bezoek aan George Square en een stukje door te stad gelopen te zijn, streken we net na de middag neer in The Willow Tea Room voor een kop thee en voor sommigen wat lekkers erbij.

Nadat iedereen zijn dorst gelaafd en de honger gestild was, verzamelden we weer buiten de tea room. Een aantal van ons besloten de kathedraal van Glasgow te gaan bekijken en met hen spraken we af rond 6 uur weer samen te komen op het Centraal Station om van daaruit een restaurant te zoeken om te eten. Ikzelf en nog een paar anderen besloten samen met Paul in de tearoom te blijven. Daar weer aangekomen bleek Mireille zich zodanig niet lekker te voelen dat ze plannen aan het maken was om alweer terug naar Nederland te gaan. Nadat Paul contact gehad had, met de luchthaven bleek dat inderdaad mogelijk te zijn en Mireille wilde dat heel graag. Ze nam dus contact op met de reisverzekering en na dat telefoontje werd inderdaad besloten dat zij terug zou gaan. Haar bagage en persoonlijke zaken lagen nog op de camping en omdat ik moe was, besloot ik samen met Agnès en Ilonca met haar terug naar de camping te gaan. Na nog een hotel voor 1 nacht voor Mireille besproken te hebben werd afgesproken dat Ilonca en ik samen Mireille weer naar het station terug zouden brengen want dat zag ze niet zitten om alleen te doen en zo togen we met zijn viertjes op weg.

Gelukkig bleek Arie (na een telefoontje van Paul) op ons te wachten bij het station. Ook was inmiddels de eigenaar van de camping aanwezig zodat Mireille een taxi kon bestellen om terug naar het station te gaan. Eenmaal op de camping aangekomen was het vlug tijd om afscheid van Mireille te nemen en heb ik de lunch gedeeltelijk opgegeten als avondeten want daar waren we 's middags niet aan toegekomen. Daarna lekker met mijn boek onder het dekbed op de bank in de bus gelegen en op tijd het bed in gedoken om morgen weer fit te zijn voor de eerste grote afstand met de bus.